Jak Nikon převezl fotografická média při uvádění novinek

Nikon Photo Plus ExpoVelkým překvapením letošního Photo Plus Expo v New Yorku bylo pred stavení dvou objektivů Nikon jen pár týdnů po Photo kině. Nestává se často, že by japonská značka dala přednost americké premiéře, před evropskou. Osobně si ale myslím, že Nikonu nešlo o americký trh, ale o rošádu s médii. V jakém slova smyslu?

Nikon: Jak strhnout pozornost a nenechat ji rozptýlit

Co se stalo? Nikon na Photokině nepředstavil ani nové fotoaparáty, ani nové objektivy, jak by se dalo na akci takového významu čekat. Jedinými novinkami byly akční kamerky a těm byla věnována významná část expozice.

Nikon za to sklidil hodně negativních ohlasů. Odborníci vyčítali Nikonu nedostatek inovace a respektu ke svým stávajícím foto uživatelům. Napsalo se toho opravdu hodně. Ani ne měsíc po Photokině přichází dva pěkné, povedené a zajímavé objektivy na akci s výrazně menším dopadem. Ptáte se proč?

Hlavní je strhnout pozornost

Ve výsledku je asi jedno, kdy a kde značka představí novou verzi teleobjektivu a ultra širokého tilt-shiftu. Věrni Nikonisti zůstanou věrní, novinky si najdou a jsou spokojení. Uživatelé jiných značek pravděpodobně nepřejdou ani kvůli ani jednomu z nich na Nikon. A novináře stačí oslovit emailem. Nikon si nikdo ignorovat nedovolí.

Naopak akční kamerky jsou pro Nikon zcela nový tržní segment, kde může jen získat. To, že tradiční Nikonisti a hromada novinářů na Photokině prskala je vlastně dobře. I negativní reklama je reklama. Žádné jiné značce akčních kamerek se nepodařilo získat na Photokině tolik mediální pozornosti. Nevím, zda nové GO PRO je lepší či horší. V každém případě se o něm méně psalo ve foto médiích.

Specialisti na akční kamery jistě zaznamenali obě novinky, ale to je opět již satanované pole. Nikon zřejmě míří hlavně na nováčky v oboru, pro které může být žluté logo známější, než třeba GO PRO či milión asijských značek.

Vyšlo to?

Bude zajímavé, nakolik tato strategie bude obchodně úspěšná. Mediálně zatím vychází na jedničku s hvězdičkou. Nikon na sebe strhl hromadu pozornosti na Photokině a o jeho novém produktu se psalo. Jen měsíc po té uklidnil remcaly další várkou novinek, takže negativní tón odezní a povědomí o akčních kamerkách zústane. Osobně si myslím, že to všechno vyšlo.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *